Hej!
Är lite i svängarna att köpa utomhusspa. Någon som har ett Vita Spa? Hur är kvalitén på dessa spabad? Vad jag förstått så är de tillverkade i USA.
Intrigue heter en av deras modeller som Folkpool har sommarkampanj på för tillfället. Ca 59.000:- mot ordinarie 86.000:-
Likvärdiga Span i 60.000 kronorsklassen?
Några andra tankar på valet utav Vita Spa?
Är helt ny på området och Folkpool verkar seriösa med garantier och service osv.
MVH// Linus
Ska försöka svara så opartiskt som möjligt på denna fråga eftersom jag har kunder som säljer dessa bad så kan jag ses som partisk.
Det jag kan säga allmänt om att köpa spabad är att man ska kolla på spabad som använder sig av erkända komponenter i spabadet.
Styrsystem är de två största systemen Balboa Water Group och Gecko Industries.
När det gäller rördelar så är det ofta Waterway eller Custom moulding.
Pumpar finns det en drös tillverkare och jag har svårt att säga att någon är bättre eller sämre men tillverkare som syns ofta på marknaden som jag känner safe är Waterway, Balboa, Gecko, Aqua-flo, Laing mfl.
För att relatera Vita spas till detta. Vita spas använder sig av Balboas styrsystem, Aqua-flo pumpar och Waterway rördelar. I den aspekten ser jag ett Vita Spas köp som safe.
Sen är det mycket annat som spelar roll när man bedömmer hur "bra" ett spa är t.ex. Isolering, produktion, materialval mm. Detta tänker jag inte gå in på utan det får man själv göra en bedömning vad man tycker är bra och sen får ju säljarna ha nått att göra också.
Men till det viktigaste när du väljer spa är att du och din magkänsla ska kännas bra. Du ska ha ett spa du själv trivs med, design och utseende, comforten mm. Och framförallt så är det personkemin mellan dig och säljaren som måste vara rätt.
Tänk på att ett spabad är en stor investering och gå inte förmycket på priset utan försök hitta ett spa som magkänslan är rätt i.