Här kommer lite bilder på min egen installation.
Markpool 4 X 8 meter!
Här har vi lagt ut bottensargen och börjat justera höjd och yta på botten.
Då jag har mitt hus på en "sandhed" så användes det befintliga materialet för all avjämning och fyllning.
Här har väggarna rests och bultats ihop, slutjustering av botten pågår. Pallen behövdes efter ett tag, armhävningarna över kanten blev för mycket!
Mera grejor i gropen! , paddan fick lyftas upp med traktor när vi var färdiga med botten... Tänkte inte på det...
Här står jag och funderar vad jag egentligen gett mig in på (dag 3)
Åja, det händer ju saker! Utloppet på plats! Väggen utvändigt isolerad med 50 mm styrolit.
Nu är det nära, duken utlagd på botten, 4 mm isolering på väggarna ditsatt. Väntar på förstärkning.
Från andra hållet inloppen syns på kortsidan.
Jag kan lova att det var kallt om fötterna, hämtade gummistövlarna efter att denna bild togs...
Det tar sig - sa mordbrännarn!
Det är nära nu...
Byggherren tar första doppet, 11 dagar sedan gropen grävdes. 4 dagar sedan poolen var fylld - temp i vattnet 28 grader!!! (kolla så skitigt vattnet var på föregående bild, - och nu...)
Äntligen! barnens första bad, lyckan är total!
Mera badare. Slipersmuren som håller på att timras upp börjar ta form.
När barnen inte fick bada så byggde dom sig ett hus istället. I JORDHÖGEN !!!
Poolen täcks med "poolkudden" - rekommenderas - spar värme till max!
Den är godkänd... men bör testas, funkade
Börjat med altanen runt om
Slit och släp
Nu närmar det sig
Klart! jag kan lungt - utan att fara fram med osanning - påstå att den använs flitigt
I förrådet placerades cirkpump, sandfilter, styrning och värmeväxlaren. Värmepump värmer
Vintern därpå blev det relaxavdelningens tur, bastu och dusch byggdes i förrådet.
Fler bilder kommer så småningom...