Jag är lite nyfiken på hur du har gjort med upprullaren. Jag har nämligen precis köpt en måttanpassad pressenning med isvetsat nät i mitten. Har funderat på någon form av upprullare och när jag såg din lösning blev jag intresserad eftersom jag har en skrotad markis (dålig duk) liggande. Lite detaljer om konstruktionen, bilder m.m. vore mycket tacksamt.
Ja där e väl inte så mycket att prata om nån konstruktion innu den e ju inte riktigt färdig liksom men här e nån liten bild
Duken rullas bara upp på rullen precis som markisväven, jag har dock förlängt avståndet mellan fyrkantsprofilen där hela hela alltet sitter fast mot poolsrgen och rullen för att få plats med duken.
Sen använder jag inte några gummi stroppar, utan jag trycker fast öljetterna i små plast knoppar,
för om jag skulle ha använt gummi stroppar så hadde dom rullats upp på rullen dom med och då hade rullen blivit mycket större i kanterna,
Sen har jag inte riktigt löst det hur jag ska dra ut duken över poolen med hjälp av markis rullen, det får vara med hjälp av en vajer, men det e ju de att vajern måste följa samma diameter när den e på rullen som duken har, annars blir det det att vajern drar inte ut lika mycket duk som rullen släpper per varv och vice varse efter halva pool längden,
så där funderar jag fortfarande
men men det fixar sig nog