Maffe, hittar inte din tråd.
Jag har liknande problem..om jag vetat att det var så svårt att få rent vatten så skulle jag inte tagit å-vatten. Tar ju en massa extra tid och pengar.
Jag har chocklorat 3 ggr på 3 dagar och det är bra rent men det var gröntaktigt och för lågt PH. Hade i Höj PH och flockmedel som man häller i poolen. Nu är det klarare men skitigare på botten
Problemet är att det går ju FN inte att dammsuga upp det..det är så lätt så det flyger bara omkring när jag ska försöka dammsuga upp det..och då åker det runt en massa små "tussar" av samlat skit...eller alger kanske det är..
Jag har klorat mera nu på kvällen och höjt PH mera för det är för lågt fortfarande.
Men 8 kg klor....det är mycket det...
Ska, kan man få bort detta grumliga "små små flockarna med smuts" med bara klor eller ska man köpa flockmedel på puck som man lägger i bräddavloppen som vissa skriver är bättre.
Och borde inte flockmedel göra så att flockarna blir större och mera ihopsatt, så det är lätt att dammsuga upp dom. Vad jag menar är att jag kanske har haft i för lite flockmedel. Jag hade i ca 6 dl vilket var rek vid alger och nyfylld pool.
//Henrik