Villaliv och liknande tidningar lever ju på sina annonsörer, inte på läsarna, och då blir det ju intressant att ta med alla annonsörers produkter i ett sånt projekt.
Sammantaget blir det många saker, och höga kostnader för att få ihop ett poolområde.
Det är bra att få hem gratistidningar med "värdefullt" innehåll, men som vanligt när det gäller statistik och kalkyler är det viktigt att se vem avsändaren och beställaren är.
I detta fall är beställaren annonsörerna och avsändaren gratistidningen - kalkylen på bygget blir därför skyhög.
Jag påstår inte att alla bygger billigare än 700 000 kr, men väldigt få lägger så mycket på sitt poolprojekt.
En bättre artikel hade lyft fram möjligheterna att bygga i olika prisklasser, både poolen för 10 000 kr, för 200 000 kr och den för 700 000 kr.
Det hade sannolikt även gynnat fler av deras annonsörer, men å andra sidan kanske man inte skall kräva allt för mycket av en journalist på en gratistidning.